Przejdź do treści
4
Przejdź do stopki

Rada rodziców

Treść

Prezydium Rady Rodziców  w roku szkolnym 2024/2025:

Przewodnicząca- Pani Agnieszka Wilińska

Z-ca Przewodniczącej- Pani Joanna Wiese

Skarbnik- Pani Magdalena Mierzicka

 

Rada rodziców Przedszkola Miejskiego nr 9 ustala skadkę na Komitet Rodzicielski w wysokości 50 zł. Możliwość wpłaty w dwóch ratach po 25 zł.

Wpłatę za pierwsze półrocze proszę dokonać do 30 listopada 2024 r.

Plan działań Rady Rodziców na rok szkolny 2024/2025:

  • Kiermasz Ciast (18.10, 21.02, 9.05)
  • Organizacja Warsztatów dla dzieci
  • Prezenty na Mikołajki
  • Organizacja Dnia Dziecka
  • Dofinansowanie Zakończenia 6 latków

REGULAMIN RADY RODZICÓW PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 9 W ŚWINOUJŚCIU

Opracowano na podstawie Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty /Dz.U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572/ ze zmianami/Dz. U. z 2007 r. Nr 80, poz.542/

I. Postanowienia ogólne.

§ 1.

  1. Rada Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 9 zwana dalej „Radą”, reprezentuje ogół rodziców wychowanków Przedszkola Miejskiego nr 9 w Świnoujściu
  2. Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i niniejszego regulaminu.

§ 2.

  1. W skład Rady Rodziców wchodzi tylu członków, ile jest oddziałów w przedszkolu.
  2. Kadencja rady trwa 1 rok.
  3. W uzasadnionych przypadkach, jeśli w trakcie kadencji ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład rady.
  4. Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w wyborach jawnych.

II. Wybory do rady.

§ 3.

  1. Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie we wrześniu na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
  2. Rodzice dzieci danego oddziału zgromadzeni na zebraniu wybierają spośród siebie Radę oddziałową (jedno dziecko może w wyborach reprezentować tylko jeden rodzic).
  3. Rada oddziałowa powinna liczyć, co najmniej 3 osoby.

§ 4.

Wybory rad oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach określonych w ustawie o systemie oświaty.

§ 5.

Rada oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady rodziców przedszkola.

§ 6.

  1. Podanie do wiadomości składu Rady i zwołanie pierwszego posiedzenia należy do obowiązków dyrektora.
  2. Pierwsze posiedzenie rady powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów.

III. Skład i struktura rady.

§ 7.

Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego rady, zastępcę przewodniczącego i sekretarza.

§ 8.

  1. Przewodniczący rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje radę na zewnątrz.
  2. Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
  3. Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację rady i protokołowanie jej posiedzeń.

IV. Posiedzenia rady.

§ 9.

  1. Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie nie rzadziej niż 3 razy w roku.
  2. Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący, powiadamiając członków rady, co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym bez zachowania 7-dniowego terminu.
  3. Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie z inicjatywy 1/3 składu rady oraz na wniosek dyrektora lub rady pedagogicznej.
  4. Posiedzenia Rady są protokołowane i stanowią dokumentację przedszkola przechowywaną w kancelarii placówki.

§ 10.

  1. W posiedzeniach Rady bierze udział z głosem doradczym dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
  2. Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.

V. Kompetencje rady

§ 11.

  1. Uchwalanie regulaminu Rady.
  2. Zakres działań Rady:
    • Współudział w realizacji zadań przedszkola;
    • Organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju przedszkola,
    • Popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówce i działaniach dydaktycznych,
    • Organizowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz przedszkola,
    • Pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy,
    • Uczestniczenie w planowaniu wydatków przedszkola oraz podejmowanie prac służących zdobywaniu funduszy na rzecz placówki,
    • Wzbogacenie wyposażenia przedszkola,
    • Współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci,
    • Udział w organizowaniu pomocy humanitarnej i działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej oraz sportowej dzieci,
    • Opiniowanie pracy nauczyciela,
    • Opiniowanie podjęcia działalności w przedszkolu przez stowarzyszenie lub inną organizację.
    • Uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: programu wychowawczego przedszkola obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do wychowanków, realizowanego przez nauczycieli, programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych dzieci oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do dzieci i rodziców,
    • Przyjmowanie do wiadomości planu nadzoru oraz informacji przedstawionej przez dyrektora przedszkola o jego realizacji.
  3. Rada może występować do organu prowadzącego, organu nadzoru, dyrektora i rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami, dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola.
  4. Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową przedszkola.

VI. Podejmowanie uchwał.

§ 12.

  1. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
  2. W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.

§ 13.

Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.

§ 14.

Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.

VII. Zasady działalności finansowej.

§ 15.

  1. W celu wspierania działalności statutowej przedszkola, Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin.
  2. Środki finansowe przeznaczone są w szczególności na:
    • Organizowanie imprez kulturalno – oświatowych i wycieczek dla dzieci,
    • Finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych organizowanych dla dzieci,
    • Finansowanie materiałów piśmiennych i dydaktycznych dla dzieci,
    • Inne wydatki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania przedszkola.
  3. Rada udziela pełnomocnictwa dyrektorowi przedszkola do działania w sprawach objętych przedmiotem działania Przedszkola.

VIII. Postanowienia końcowe.

§ 16.

  1. W realizacji swoich zadań rada współpracuje z funkcjonującą w placówce radą pedagogiczna.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
123554